Truskawki i Wisienki

PRACA ZDALNA

Szanowni Państwo!

W związku z sytuacją, w jakiej się znaleźliśmy, na naszej stronie umieszczamy przykładowe zadania, które mogą Państwo wykonywać z dziećmi w domu. Obejmują one tematy, które zostały przewidziane w planach miesięcznych i które byłyby realizowane przez nas w przedszkolu.

31 grudnia 2020 r.

MIŁO MI POWITAĆ WSZYSTKICH W TEN WYJĄTKOWY, GRUDNIOWY DZIEŃ, OSTATNI DZIEŃ ROKU. DZIŚ CHCIAŁABYM ZŁOŻYĆ WSZYSTKIM DZIECIOM I RODZICOM NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA: ZDROWIA, UŚMIECHU I WIELU RADOŚCI W NOWYM 2021 ROKU!!!

„Żegnamy Stary Rok” zabawy muzyczne, ruchowe, taneczne, logopedyczne to nasza propozycja na dzisiejszy dzień.

1. Powitanka „Hej!” – zabawa integracyjna.
Proszę, aby wszyscy, którzy poczują się powitani podnieśli rękę i zawołali „HEJ!”
Witam wszystkich a szczególnie:
– wszystkie dziewczynki…HEJ!
– wszystkich chłopców…HEJ!
– wszystkich, rodziców…HEJ!
– wszystkich, którzy lubią się bawić…HEJ!
– wszystkich, którzy lubią muzykę…HEJ!
– wszystkich, którzy lubią tańczyć…HEJ!
– wszystkich, którzy lubią mleko…HEJ!
– wszystkich, którzy lubią rysować…HEJ!
– wszystkich, którzy lubią zwierzęta…HEJ!

2. „Nowy Roczek wesoło kroczy” – opowieść ruchowa

Zapraszam Was na spacer, spróbujemy znaleźć Nowy Rok. Dookoła jest tyle śniegu, więc musimy wysoko podnosić nóżki, ojej jak ciężko się chodzi. Może chwilkę odpoczniemy /dzieci zatrzymują się, robią dłonią daszek nad czołem/, rozglądniemy się w każdą stronę, może gdzieś tu się schował? / dzieci rozglądają się w prawo i w lewo, wypatrując Nowy Roczek, zmiana rąk/. Nigdzie go nie widać, więc idziemy dalej, dotarliśmy do lasu, musimy się troszkę rozgrzać, na pewno zmarzłyście. Najpierw trochę poskaczemy- jak piłeczki, teraz pokręcimy się jak wiatraczki /raz w jedną stronę a raz w drugą stronę. Zobaczcie ile śniegu mamy na ramionkach i ubranku, musimy go strącić lub zdmuchnąć /dzieci naśladują strzepywanie rączkami śniegu, a następnie zdmuchują płatki śniegu raz z jednego ramionka,
a raz z drugiego- ćwiczenie oddechowe/. O, popatrzcie tam za drzewkiem chyba się ktoś schował zobaczymy kto to taki? – dzieci zaglądają za drzewka /krzesełka ustawione w domu/, niestety nikogo nie ma. Wiecie co, nie martwcie się, może Nowy Roczek nie chce byśmy go zobaczyli, ale na pewno nas obserwuje, więc pokażmy mu jak potrafimy się pięknie bawić.

3.
Zabawa taneczna „A ram sam, sam”. Zaczynamy gimnastykę połączoną z tańcem i śpiewem.

4. Zabawa logopedyczna  „Muzykalna buzia”. Zabawę trzeba poprzedzić rozmową na temat tego, jakie dźwięki można wydawać buzią, nic przy tym nie mówiąc: Dzieci powtarzają po rodzicu ruchy, ćwiczenia warg, żuchwy i języka.
– naciskanie palcami nadętych policzków – pękające baloniki
– picie przez słomkę: przy zaokrąglonych wargach wsysanie strumienia powietrza
– ssanie cukierków: dotykanie językiem o podniebienie
– oblizywanie lodów, lizaków: wysuwanie języka, przesuwanie w kierunku nosa
– żucie gumy: poruszanie szczęką w prawo i w lewo, ruchy naśladujące żucie.

5. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Odbicie w lustrze”.  Wykonywanie czynności pokazywanych przez Rodzica. Rodzic staje przodem do dziecka  Wykonuje wymyślone przez siebie ruchy, gesty, miny. Dziecko jest lustrem i odwzorowuje czynności. Następnie zmieniają się role, dziecko pokazuje czynności Rodzic naśladuje.

6. Zabawa na pożegnanie „Pizza” wg. M. Bogdanowicz – masażyk relaksacyjny.

[Dziecko leży na brzuchu]

Najpierw sypiemy mąkę [Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni]
zgarniamy ją [brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające]
lejemy oliwę [rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż do dolnej części pleców]
dodajemy szczyptę soli [lekko je szczypiemy]
no… może dwie, trzy.
Wyrabiamy ciasto
[z wyczuciem ugniatamy boki dziecka]
wałkujemy [wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół]
wygładzamy placek [gładzimy je]
i na wierzchu kładziemy:
pomidory
, [delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki]
krążki cebuli, [rysujemy koła]
oliwki, [naciskamy palcem w kilku miejscach]
[dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy]
posypujemy serem [szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni]
(parmezanem, mozzarellą)
i… buch! do pieca. [Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji-dopóki dziecko ma na to ochotę]
Wyjmujemy i kroimy: [Kroimy plecy brzegiem dłoni]
dla mamusi, dla tatusia,
dla babci, dla brata
dla Matyldy… a teraz
[dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy]
polewamy keczupem, [kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami]
i… zjadamy… mniam, mniam, mniam.

      
DO WIDZENIA, DO PONIEDZIAŁKU. MIŁEGO WEEKENDU!!!

30 grudnia 2020 r.

WITAM WSZYSTKIE DZIEWCZYNKI I CHŁOPAKÓW Z GRUPY „TRUSKAWECZKI” ORAZ WSZYSTKICH RODZICÓW.


„Cztery pory roku” – utrwalenie charakterystycznych cech pór roku oraz ich nazw to propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień.


1. Piosenka na powitanie „Wszyscy są” na podstawie pedagogiki zabawy KLANZA. Zaczynamy jak zwykle muzycznie, przypomnijcie sobie słowa i melodię powitanki.

Wszyscy są, witam Was, zaczynam – już czas! Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy!

2. Teraz zapraszam was do wysłuchania wiersza „Roczek” napisanego przez pana Czesława Janczarskiego.       

Przyszła do nas wiosna w kolorowych kwiatach.
Przyleciały ptaki z dalekiego świata.
Dobrze, że jest wiosna, wiosna cieszy nas.
Słonko grzeje mocno, już na lato czas.

Przyszło do nas lato i pogodą darzy,
budujemy zamki na słonecznej plaży.
Dobrze, że jest lato, lato cieszy nas.
Rumienią się jabłka, już na jesień czas.

Przyszła do nas jesień, borowiki rosną,
pękają kasztany, co tu kwitły wiosną!
Dobrze, że jest jesień, jesień cieszy nas.
Płyną ciężkie chmury, już na zimę czas.

Przyszła do nas zima, śnieg przyprószył pole.
Pędzą z górki sanki i już są na dole.
Dobrze, że jest zima, chociaż mroźna, zła.
Dobrze, że ten roczek cztery pory ma.

3. Przyjrzyj się ilustracjom i nazwij Pory Roku. Odszukaj na obrazku nową porę roku – zimę, pokaż jesień, lato oraz wiosnę.

Spróbujcie jeszcze raz wymienić głośno pory roku. Policz na paluszkach ile ich jest?
Spróbuj odpowiedzieć na pytanie – Co ze sobą przynoszą pory roku?


4.„Cztery pory roku” zabawa ruchowa –  rodzic czyta tekst a dzieci wykonują do niego odpowiednie polecenia.

Wiosna niesie kwiaty – naśladowanie zrywania kwiatów
Za nią idzie lato – maszerują w miejscu
Jesień sypie kasztanamipiąstkami uderzają o podłogę
Zima biegnie z bałwankamibieg w miejscu

5. Nauka rymowanki

Zapamiętaj przedszkolaku
Wiosna, lato, jesień, zima
Więcej pór już roczek nie ma.

6. Ćwiczenie oddechowe „Śnieżynki” – rodzic rozdaje dzieciom kartki gazety. Dzieci robią z nich papierowe kule, kładą na dłoń i zdmuchują.

7. Praca plastyczna „Zima wokół nas” – wydzieranka, wycinanka z gazet, kolorowego papieru, papierowych serwetek. Rozwijanie sprawności manualnej u dzieci. Możecie zasugerować się poniższymi pomysłami na pracę plastyczną. Życzę pomysłowości i wytrwałości.

POZDRAWIAM WAS CIEPLUTKO ❤ ❤ ❤
Pani Ewa

DO WIDZENIA, DO JUTRA!!!

29 grudnia 2020 r.

WITAM WSZYSTKIE DZIEWCZYNKI I CHŁOPAKÓW Z GRUPY „TRUSKAWECZKI” ORAZ WSZYSTKICH RODZICÓW.

„Pory roku – zima” utrwalenie nazw pór roku i ich kolejności, wskazanie aktualnej pory roku, to propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień.

1. Muzyczne stop na dobry początek „Idziemy, skaczemy, biegniemy”. Nasze wtorkowe spotkanie rozpoczynamy muzycznie, zapraszamy wszystkich do wspólnej zabawy. Ręce gotowe! Nogi gotowe! Zaczynamy!

2. Zgaduj – zgadula „Zagadki Pani Zimy. A teraz posłuchajcie zagadek tekstowych i spróbujcie je rozwiązać. Jeżeli nie znacie rozwiązania poproście o pomoc rodzica.

Jaką porę roku mamy,
Gdy za morzem są bociany?

Kiedy mrozik szczypie,
Kiedy śnieżek pada,
Każdy ją natychmiast
Na głowę zakłada.

Na szyję zakładam,
Gdy dopiecze zima,
Owijam nim szyję,
Kiedy mróz przytrzyma!

Gdy nas zima atakuje,
Każdy z kieszeni wyjmuje,
Raz – dwa na dłonie zakłada,
Ręka w śnieg bez bólu wpada!

Ten śniegowy panicz
Garnek ma na głowie,
W miejscu nosa marchew,
Ulepił go człowiek

Pada z nieba biały proch,
Coś jak gwiazdki albo groch.
Gdy napada po kolana,
Ulepimy wnet bałwana!

3. „Zimowe skojarzenia” – pobawimy się teraz w zabawę, podczas której będziemy ćwiczyć spostrzegawczość. Spójrzcie proszę na poniższe ilustracje wybierzcie kilka z nich, które kojarzą się wam z zimą. Bardzo proszę abyście uzasadnili swój wybór.

Myślę, że bez trudu wykonaliście to zadanie.

4. „Zimowe podchody” – zamieniamy się teraz w detektywów i szukamy w waszym mieszkaniu koloru białego / kto znajdzie najwięcej przedmiotów w tym kolorze wygrywa.

5. Zabawa dydaktyczna „Prawda – fałsz”.
Rodzic zadaje pytania, zadaniem dzieci jest wskazać czy są one prawdziwe, czy nie.
Propozycje zdań:
• Zima to pora roku, która przychodzi po jesieni.
• Zimą z nieba pada oranżada.
• Śnieg jest koloru różowego.
• Zimą zbieramy w lesie grzyby.
• Zimą należy dokarmiać ptaki
• Zimą jeździmy na sankach i łyżwach.
• Na sankach jeździmy na trawie
• Czapka i szalik są potrzebne zimą

6. Zabawa muzyczno – ruchowa przy piosence „Pada śnieg”. Zapraszam dzieci wspólnie z rodzicami do zabawy ruchowej. Dziecko i rodzic tworzą zaprzęg. Rodzic z przodu podaje ręce do tyłu, za które trzyma dziecko. W parach biegają po pokoju. Rodzic z przodu naśladuje stukot kopyt reniferów. Dziecko z tyłu naśladuje dźwięk dzwoneczka. Na hasło rodzica „Zamiana” dziecko staje z przodu a rodzic z tyłu. I zabawę powtarzamy.

Po wspólnym saneczkowaniu z rodzicami w domu zapraszam dzieci, rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy w kole.

7. Zabawa wyciszająca „Koło masażu”. Dzieci i rodzice siadają w kole na podłodze tak, aby ich ręce mogły dotykać ramion dziecka siedzącego przed nimi. Kładą ręce na ramionach znajdujących się przed nimi i delikatnie masują. Mogą je głaskać lub ugniatać jak ciasto, mogą je gładzić jak poduszkę lub opukiwać je, jakby grały na bębenku. Od czasu do czasu mogą także „przejechać” po plecach całą dłonią. Potem przekręcają się w drugą stronę i robią masaż nowym ramionom znajdującym się przed nimi.

DO ZOBACZENIA, DO JUTRA.