Ananaski i Cytrynki


Bardzo dziękujemy za wszystkie nadesłane prace i gratulujemy. Można je podziwiać w zakładce PRACA ZDALNA- GALERIA PRAC DZIECI Prosimy o przesyłanie prac dzieci na adres pp19.jastrzebie@gmail.com.


5 czerwca 2020 r.

SERDECZNIE  WITAMY  WSZYSTKIE  DZIECI I   RODZICÓW.

NASZE  ZABAWY.”- nasza propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień.

I 1. Powitanka: Czekolada https://youtu.be/H4xzx6pt6ukzabawa taneczna doskonalimy ruchy ciała, bawimy się przy rytmach muzyki z innego kraju.

2. Ćwiczenia poranne z tatąhttps://youtu.be/hiDkB2zysjg

3. Chiński posiłek – zabawa logopedyczna.

(Poproście rodziców, aby kupili w sklepie preparowany ryż. Będziecie mogli pobawić się  z nim – możecie wykorzystać go do ćwiczeń logopedycznych, plastycznych, manualnych.)  Przygotowujcie usta i języki do ryżowego posiłku.

  • Ściągnijcie wargi w  dziubek, po czym szeroko się uśmiechnijcie – kilka razy.
  • Ułóżcie wargi w dziubek i przesuwajcie go w prawo i w lewo.
  • Wypchajcie językiem lewy i prawy policzek.
  • Rodzic kładzie przed wami talerzyk z preparowanym ryżem. Wy możecie go zjeść, pod warunkiem że zrobicie to w określony sposób – należy pochylić się nad talerzem  i wysunąć jak najdalej język. Ziarenka, które się przykleją do języka, można zjeść.

II 1. „Dzieci świata”- poznajcie przyjaciół z różnych stron, ich codzienne życie i problemy https://youtu.be/lXXsAajTMw8

2. ,,Uczta u motylkówposłuchajcie dzisiaj opowiadania Agnieszki Filipkowskiej

Kerim i Jasira pojawili się w grupie Motylków kilka dni temu. Dzieci przyglądały im się z uwagą,bo wyglądali trochę inaczej i na początku niewiele mówili. Oboje mieli trochę ciemniejszą skórę, a ich czarne oczy patrzyły na innych badawczo i trochę nieufnie. Dziewczynka nosiła na głowie kolorową chustę, której nie zdejmowała nawet w budynku. Chłopiec był trochę starszy od siostry i dużo wyższy od pozostałych przedszkolaków, ale na razie pani dyrektor zdecydowała, że lepiej będzie nie rozdzielać rodzeństwa i przyjęła oboje do tej samej grupy. – Chcecie może poukładać puzzle? – pierwsza zagadnęła ich Julka, która jeszcze nie tak dawno sama była nowa w grupie Motylków i pamiętała, jak bardzo się wtedy denerwowała. Na śniadej twarzy Jasiry pojawił się nieśmiały uśmiech. Skinęła głową i dała się nowej koleżance poprowadzić do stolika z rozsypaną układanką. Dziewczynka uwielbiała układać puzzle. Ten moment, kiedy z zupełnego bałaganu zaczynał się nagle wyłaniać piękny obrazek i okazywało się, że wszystkie elementy idealnie do siebie pasują, napawał ją wielkim spokojem. W prawdziwym życiu nie zawsze było tak łatwo…  – Ale jesteś szybka! – zawołała zachwycona Julka wpatrzona w zręczne palce Jasiry. – Nieźle! Już zrobiłaś prawie cały zamek! – Jeszcze niebo… i liście… – powiedziała skupiona na pracy dziewczynka. – I już.
– Ja też już prawie skończyłam, zobacz – pochwaliła się Julka. – A wiesz, mamy tu też takie puste puzzle, na których można samemu narysować obrazek i potem go układać. Chcesz?
Czarnooka koleżanka skinęła głową, po czym obie udały się w kierunku szuflad z przyborami plastycznymi. Dziewczynki wymyśliły, że każda z nich narysuje swoją rodzinę, a potem wymienią się puzzlowymi rysunkami i zobaczą, która szybciej go ułoży.
Tymczasem chłopcy bawili się w drugim końcu sali. W ruch poszły gumowe dinozaury, które wydawały z siebie przeraźliwe odgłosy. Kerim był zachwycony zgromadzonym  w przedszkolu zbiorem prehistorycznych gadów. Dotychczas widział je w książkach i na kartach, które zbierał od kilku miesięcy. Ale takie zabawki to zupełnie coś innego! Rozpoznał wśród nich pterodaktyla i brontozaura. Był nawet nieduży, zielony model diplodoka i lekko zużyty tyranozaur. Lubił te skomplikowane nazwy. Nazywanie dzikich bestii pomagało mu pokonać strach przed nimi. – Wrrrau! – ryczały potwory w rękach rozbawionych chłopców, którzy, choć widzieli się pierwszy raz w życiu, potrafili się razem świetnie bawić. – Ach, ci chłopcy, zawsze robią tyle hałasu! – skomentowała Julka zajęta szkicowaniem szczupłej sylwetki swojego taty. –Ja już prawie skończyłam, a ty? Jasira potrząsnęła przecząco głową. Spojrzała na rysunek koleżanki, na którym byli tylko Julka i jej rodzice. Wszyscy troje jechali na rowerach przez park. A na jej układance pojawiło się już sześć osób: mama, tata, ona, trójka jej rodzeństwa i to wciąż nie była cała rodzina. Jeszcze przecież trzeba narysować małego Alima i babcię Hanę.– O, macie piknik! – zawołała Julka, patrząc na narysowaną przez Jasirę rodzinę siedzącą wokół dużego koca zastawionego jedzeniem.– To nie piknik – sprostowała dziewczynka. – To nasz normalny obiad, w domu.– A gdzie stół i krzesła?– Nie ma. Siedzimy na podłodze – wyjaśniła Jasira.– Ale wam fajnie! Na mnie mama by krzyczała, że nie siedzę przy stole i kruszę na podłogę. To niesprawiedliwe! – oceniła Julka. – I jeszcze w dodatku macie naleśniki…
– To nie są naleśniki, to pita. Taki arabski chleb. Maczamy go w hummusie albo oliwie – oczy Jasiry zalśniły na myśl o pysznym jedzeniu w gronie najbliższych.– A może pobawimy się w dom i pokażę ci, jak to u nas wygląda? – zaproponowała.
– Super pomysł! – ucieszyła się Julka. – Ale chyba będziemy potrzebowały więcej osób, bo twoja rodzina jest taka duża. Znalezienie chętnych do zabawy na szczęście wcale nie było trudne. Dywanik w kąciku kulinarnym wkrótce zapełnił się plastikowymi talerzami oraz szmacianymi warzywami  i owocami. Siedzące dookoła dzieci wzajemnie częstowały się zabawkowymi potrawami. Także wielbiciele dinozaurów dołączyli do tej uczty i nawet dla ich pupili znalazły się jakieś smaczne kąski.– Kochana, ta pieczeń jest doprawdy wyborna! – Tereska z wdziękiem naśladowała swoją ciocię, pochłaniając niewidzialne danie. – Spróbuj musu jabłkowego! Po prostu felicja! – zachwycała się Kasia. – Chyba raczej delicja… – poprawiła ją Julka. – Hmm… naleśniki z lodami z marchewki i kalafiora! Pychotka! – wygłupiał się Julek. – I do tego sos mrówkowy! – wtórował mu Kerim. Wspólna biesiada trwała do czasu, aż pani Małgosia, roznosząca w przedszkolu obiady, zaprosiła dzieci do stołu na prawdziwy posiłek. Ale tak naprawdę nawet wtedy nie przerwano zabawy w nadawanie potrawom śmiesznych nazw. Pani Marta patrzyła z rozrzewnieniem na to, jak dzieci potrafią  się razem świetnie bawić, nawet gdy są tak różne i pochodzą z różnych stron świata. Pomyślała, że nazwa Motylki tak bardzo pasuje do jej grupy. Tyle tu różnych barw i wszystkie do siebie doskonale pasują!

Mamy różny kolor skóry i inne zwyczaje,
Lecz w zabawie ta odmienność nieważną się staje.
Ty masz piegi, on ma loki, ja mam skośne oczy.
Gdy mnie poznasz, sam dostrzeżesz, jak wiele nas łączy.

3. Odpowiedzcie teraz na pytania:
Jak wyglądali Kerim i Jasira?
– Jakie zabawy zaproponowały dzieci nowej koleżance i nowemu koledze?
– Co przedstawiały rysunki Julki i Jasiry?
– Co zdziwiło Julkę na rysunku Jasiry?
– Co łączy dzieci na całym świecie?
– Gdyby wyjechały teraz do innego państwa, co mogłyby robić wspólnie z dziećmi z innych krajów?
– Czy to dobrze, że się od siebie różnimy?
– Co mogą nam dawać różnice, czego dzięki nim możemy się od siebie nauczyć?
– W czym jesteśmy do siebie podobni?
– Czy podobieństwa mogą nam coś dać?

4. „Dzieci z różnych stron świata”- ich domy i zabawy, prezentacja (możecie zatrzymać prezentację i dowiedzieć się w co bawią się dzieci w innych krajach) https://youtu.be/EPuZO3vVfXM

5. „Mam marzenia”– posłuchajcie piosenki https://youtu.be/uMRRK73w8M8

6. „Zabawy z różnych stron świata”- rozmowa z dziećmi na temat ich ulubionych zajęć, zabaw oraz zabaw dzieci innych narodowości, które znane są również w Polsce, ale pod innymi nazwami.

  • „Ciepło – zimno” – zabawa z Liberii (Afryka). Jedna osoba chowa jakiś przedmiot i daje wskazówki pozostałym – w wersji polskiej słowami: „ciepło”, jeśli dana osoba zbliża się do przedmiotu, lub „zimno”, jeśli się od niego oddala; w wersji z Liberii miejsce ukrycia przedmiotu sygnalizuje się nie słowami, ale klaskaniem z różnym natężeniem, w zależności od odległości kryjówki.
  • „Ojciec Szymon każe” – zabawa z Panamy (Ameryka Środkowa). Na środku koła stoi ojciec Szymon i pokazuje wymyślone przez siebie figury, które reszta uczestników musi wykonać. Potem ojciec Szymon wybiera zmiennika. W polskich przedszkolach dzieci bawią się w tę zabawę, ale pod nazwą „Jeż”.
  • „Skakanie w workach” – zabawa dzieci kolumbijskich plantatorów kawy, którzy mają pod dostatkiem parcianych worków na ziarenka kawy. Dzieci zostają podzielone na 2 lub 3 zespoły i ustawione w szeregach. Dzieci kolejno skaczą w workach do celu i wracają do szeregu, przekazując worek następnemu koledze. Wygrywa drużyna, której wszyscy uczestnicy jako pierwsi poradzą sobie z tym zadaniem. Utrudnieniem może być skakanie w kapeluszu – plantatorzy noszą białe lub słomkowe kapelusze. Jeśli dziecko zgubi kapelusz, musi założyć go na głowę, zanim zacznie kontynuować skoki.
  • enchoque” (czyt. enczioke) – praca plastyczna, wykonanie zabawki z Boliwii. Wyjaśniamy, że Boliwia leży w Ameryce Południowej, jest ponad trzy razy większa niż Polska, mieszkają tam Indianie. Oryginalne enchoque składa się z drewnianego kijka i drewnianej kuli połączonych sznurkiem. W kuli jest wydrążony otwór. Gracz trzyma kijek i stara się, podrzucając kulkę w powietrze, nadziać ją na patyk.
  • „Rangoli” – zabawa z Pakistanu. Rysuje się kredą lub patykiem dowolny kształt lub wzór, łatwy do wypełniania. Może to być duży kwiat, fantazyjny domek czy mandala. Zadaniem dzieci jest „pokolorowanie” obrazu: trawą, kamyczkami, płatkami kwiatów, listkami itp.
  • „Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy” – zabawa z Grecji. Jedno z dzieci to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy. W tym czasie dzieci szybko biegną w stronę Baby Jagi. Na słowo: patrzy Baba Jaga się odwraca. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto zaś pierwszy dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.
  • Rybak” – zabawa z Niemiec. Przed rozegraniem pierwszej rundy wybieramy spośród uczestników „rybaka”. Reszta uczestników siada na krzesłach. Rybak stoi przed nimi. Wystawione płasko dłonie to ryby. Rybak wodzi jedną ręką wolno pod dłońmi uczestników, wygłaszając tekst: „Łowiłem ryby przez noc całą, ale złowiłem ich bardzo mało”. Po ostatnim wyrazie próbuje znienacka klepnąć w dłoń któreś z dzieci. aby uniknąć złapania musi ono błyskawicznie usunąć rękę. Jeśli rybakowi nie uda się pochwycić ryby, musi próbować ponownie, gdy zaś mu się powiedzie – następuje zmiana.
  • „Slalom dla nosków” – zabawa z Francji. Taśmą klejącą mocujemy do blatu stołu arkusz kartonu z narysowaną trasą slalomu. Zabawa polega na tym by popychając nosem pionek warcabowy przeprowadzić go od startu do mety wyznaczonym torem. Nie wolno pomagać sobie rękami. Gdy w grze bierze udział większa liczba uczestników, dzielimy ich na dwie drużyny, które grają przeciw sobie.

7. Praca z kartami pracy:

  • Praca z KP4.33a – pisanie wyrazów po śladzie, łączenie zdjęcia z podpisem, kolorowanie. odnalezienie w książkach i albumach informacji na temat zabaw dzieci z różnych krajów.
  • Praca z KP4.33b –układanie wyrazów z rozsypanki literowej, łączenie wyrazów z obrazkami.
  • Praca z KP4.28 – doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

 III  A PO POŁUDNIU

  • Mam wielu przyjaciół – praca plastyczna techniką dowolną. (Narysujcie siebie i swoich przyjaciół jak wspólnie spędzacie czas. Możecie narysować ulubioną koleżankę lub ulubionego kolegę z przedszkola, za którymi z pewnością bardzo tęsknicie. Zaprezentujcie swoje rysunki – wasi przyjaciele na pewno się ucieszą.)
  • „Każdy jest inny”- (posłuchajcie piosenki wykonując zadanie) https://youtu.be/UrBmQBMnayE
  • „Wilk i siedem kóz”- bajka dla dzieci https://youtu.be/tjxDrAfFg5M (na zakończenie posłuchajcie bajeczki)
  • „Pączek”- masażyk https://youtu.be/oE5zyyckKtE (zaproś kogoś dorosłego do zabawy)

Źródła:

DZIĘKUJEMY ZA DZISIEJSZY DZIEŃ. DO JUTRA.


4 czerwca 2020 r.

DZIEŃ DOBRY, WITAMY WSZYSTKIE DZIECI I RODZICÓW W CZWARTEK !!!!„Nasze marzenia” – to nasza propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień

1. Powitanka „A ram sam, sam”. Zaczynamy gimnastyką połączoną z tańcem i śpiewem.

2. „Moja fantazja” – zapraszam was do wysłuchania nagrania piosenki

La la la la la la la la la la la la la
To szkiełko wszystko potrafi,
Na każde pytanie odpowie,
Wystarczy wziąć je do ręki,
I wszystko będzie różowe.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Dosypać ziarnko fantazji,
I już za chwilę można
Dolecieć aż do gwiazdy!
Fantazja, fantazja bo jest od tego,
Aby bawić się, aby bawić się,
Aby bawić na całego!
Fantazja, fantazja bo jest od tego,
Aby bawić się, aby bawić się,
Aby bawić na całego!
La la la la la la la la la la la la la
To szkiełko nigdy nie płacze,
Zawsze jest w dobrym humorze,
To szkiełko wszystko rozumie,
Każdemu chętnie pomoże.
Wystarczy wziąć je do ręki,
Ziarnko fantazji dosypać,
I już za chwilę można
Z Panem Kleksem w świat pomykać!
Bo Fantazja, fantazja jest od tego,
Aby bawić się, aby bawić się,
Aby bawić na całego.

Myślę, że z uwagą wysłuchaliście piosenki, odpowiedzcie teraz proszę na kilka pytań:

  • Jakie było szkiełko z piosenki?
  • Co sprawiło że można było dolecieć aż do gwiazd?
  • Jak inaczej możemy nazwać fantazję?
  • Co to są marzenia?
  • Czy marzenia są potrzebne ?
  • Jakie są Wasze marzenia?
  • Czy wszystkie marzenia się spełniają?

Dużo pytań Wam zadałam ale myślę ze warto sobie na nie odpowiedzieć. Bo wtedy dowiadujemy się o sobie nowych rzeczy i możemy je zrozumieć i nazwać (tak właśnie jest z marzeniami) i nie tylko.

3. Kolejna ciekawa zabawa to „TANIEC MARZYCIELA”. Będzie to improwizacja ruchowa. Będą potrzebne kolorowe wstążki z bibuły lub materiału. Będziemy tańczyć w dowolny sposób do utworu Franciszka Liszta „Marzenie miłosne”. Zapraszam wszystkie dzieci do tańca.

4. „POCIĄG MARZEŃ” – teraz czas na zabawę plastyczną, potrzebne będą stare gazety, czasopisma, kolorowanki. Dziecko wycina obrazki przedstawiające różne sprzęty przedmioty do zabawy (piłki, drabinki, skakanki, lalki, klocki) i nakleją na kartkę A4. Można dorysować niektóre elementy i zrobić ramki – będzie to kompozycja techniką Kolażu. Można wykonać kilka prac na kilku kartkach, połączyć je ze sobą i powstanie POCIĄG MARZEŃ.

5. A teraz kochani poćwiczymy sobie pamięć – to będzie zabawa rodzinna, im więcej osób tym lepiej. Jedna osoba mówi: Na wyspę marzeń zabiorę… I tutaj trzeba podać nazwę przedmiotu. Kolejna osoba powtarza nazwę przedmiotu podaną przez pierwszą osobę i dodaje swoją. Zabawa trwa do czasu aż ktoś się pomyli. Życzę udanej zabawy!!

6. „Po drugiej stronie tęczy” – zabawa ruchowo – twórcza inicjowana opowiadaniem. Rodzic czyta tekst opowiadania dziecko słucha i wchodzi w rolę / wykonuje czynności ruchowe zawarte w opowiadaniu:

 

Po założeniu różowych okularów, wybierzemy się do wymarzonego świata, znajdującego się po drugiej stronie tęczy. Każdy kto chce wejść do bajkowej krainy, musi przejść przez bramę. Aby to zrobić, trzeba wymyślić ciekawe ruchy. Popatrzcie jaku pięknie i kolorowo. Rozejrzyjcie się dookoła, a zobaczycie nad sobą różnobarwne motyle. Motylki siadają Wam na ramionach. Zdmuchnijcie je delikatnie. Teraz sami zamieńcie się w motylki i latajcie od kwiatka do kwiatka. Teraz zamieniamy się w trzmiele lub pszczoły potem w konika polnego. Ojej zrobiło się późno. Musimy wracać. Sami wymyślcie ruchy, które pozwolą Wam przejść przez bramę. Wracamy do naszego świata, kończymy zabawę. Znowu jesteśmy w realnym świecie.    

7. Ćwiczenia do wykonania w Kartach pracy „Plac zabaw”:

6 – latki – 32 a-b
5 – latki – 27 a-b

Dziękujemy Wam za wspólną zabawę. Do widzenia. Do jutra !!!

ŹRÓDŁA:
Film: „Moja Fantazja”
Autor: SlawekKowalewski
Film: „MARZENIE MIŁOSNE – FRANZ LISZT
Autor: Jan Mazur
Film: „ARAM SAM SAM (Dance) 2018/2019”
Autor: KATAR TURK OKULU TV


3 czerwca 2020 r.

SERDECZNIE WITAMY WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY CYTRYNEK I ANANASKÓW ORAZ WASZYCH RODZICÓW.

,,Z wizytą u moich rówieśników” – propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień.

I. 1. ,,Różnimy się od siebie… i jesteśmy podobni…” – powitanka. Kto poczuje się przywitany niech ukłoni się lub podskoczy.

  • Witam tych, którzy mają niebieskie oczy.
  • Witam wszystkich o ciemnych włosach.
  • Witam dzieci lubiące jeść lody.
  • Witam tych, którzy lubią zwierzęta.
  • Witam dzieci lubiące zabawy przy muzyce.
  • Witam wszystkich, którzy mają zielone oczy.
  • Witam dzieci o blond włosach.
  • Witam dzieci lubiące kolor czerwony.
  • Witam dzieci o brązowych oczach.

2. ,,Wesołe buty” – zabawa z pokazywaniem. Do naszej zabawy przygotujcie kapcie lub buty. https://youtu.be/YbCndTmvYBg.

II. 1. Posłuchajcie wiersza ,,Kolorowy pociąg” S. Daraszkiewicz.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem z Afryki, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.

Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenek nam gra,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.

  • Jakim pojazdem podróżowały dzieci?
  • Z jakich krajów, kontynentów pochodziły?
  • Kto pierwszy wsiadł do pociągu?
  • Kto wsiadł ostatni?
  • Kto jadł ryż pałeczkami?
  • Co potrafił robić chłopiec z Argentyny?
  • Z czego słynie Francja?
  • Gdybyś podróżowała (podróżował) tym pociągiem, co powiedziałabyś (powiedziałbyś) dzieciom z innych krajów o Polsce?

3. ,,Kraje i ich mieszkańcy”. Poznajcie dzieci mieszkające w innych krajach. Dowiecie się dużo ciekawostek dotyczących ich życia.

https://youtu.be/s0NCq8-lP20

4. ,,Kraje i ich mieszkańcy” – zabawa językowa. Dobierz słowa (nazwij mieszkańców poszczególnych krajów).

  • Polska – Polak, Polka
  • Anglia – …
  • Francja – …
  • Egipt – …
  • Turcja – …
  • Chiny – …
  • Japonia – …

5. ,,Kolorowe dzieci” – przypomnimy sobie piosenkę Majki Jeżowskiej. Zapraszam do zabawy. W czasie refrenu klaszczemy rytmicznie w dłonie.

https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

6. ,,Sztuka Origami” – czy pamiętacie na czym polega i z jakiego kraju pochodzi?

Spróbujcie wspólnie z rodzicami wykonać papierową zabawkę (łabędzia lub statek) techniką orgiami.

https://youtu.be/ENYj8Qe5s8U

https://youtu.be/hxHqIuvsx2M

III.1.Karty pracy.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, sprawności grafomotorycznej, umiejętności wypowiadania się na określony temat, szukanie cech wspólnych 31a, b(6 latki).
  • Budowanie wypowiedzi, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, percepcji słuchowej, poszerzanie wiedzy ogólnej 27a,b(5 latki).

2. ,,Każdy jest inny, każdy wyjątkowy…” – posłuchajcie piosenki i zapamiętajcie te ważne słowa.

https://youtu.be/UrBmQBMnayE

DZIĘKUJEMY ZA DZISIEJSZY DZIEŃ. DO JUTRA.

ŹRÓDŁA:

Edumuz – zdalne nauczanie. Buty Basi – https://youtu.be/YbCndTmvYBg

Dzieci z różnych stron świata. Bajki dla dzieci TV – https://youtu.be/s0NCq8-

Kolorowe dzieci. Majka Jeżowska – https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4

Łabędź z papieru. Origami – https://youtu.be/ENYj8Qe5s8U

Jak zrobić papierowy statek. Origami – https://youtu.be/hxHqIuvsx2M

ZOZI – Każdy jest inny. Piosenki dla dzieci – https://youtu.be/UrBmQBMnayE


2 czerwca 2020 r.

SERDECZNIE  WITAMY  WSZYSTKIE  DZIECI I   RODZICÓW.

DZIECI  NA  ŚWIECIE.”- nasza propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień.

I 1. Powitanka: „Baby shark”- zabawa taneczna https://youtu.be/DMsT7BXqo7s doskonalimy ruchy ciała, bawimy się przy rytmach muzyki z innego kraju.

2.Dzieciaki naśladują zwierzaki”- ćwiczenia poranne https://youtu.be/NeLnIzpByX8

3. „My dzieci świata” https://youtu.be/zl_dYe03Yx0– zabawa dydaktyczna: poznajemy wygląd dzieci z innych krajów.

(po obejrzeniu filmu, rozmawiamy o różnicach w wyglądzie między dziećmi z filmu, a nami.)

II 1. „Dzieci świata”- słuchanie wiersza W. Fabera, (zapoznanie dzieci z kolegami z całego świata, zwrócenie uwagi na ich ubiór, wygląd. Wyjaśnienie określenia Międzynarodowy Dzień Dziecka- święto dzieci na całym świecie.)

W Afryce w szkole na lekcji, śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk, że gdzieś na świecie śnieg pada,

a jego rówieśnik Eskimos, tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce, w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną.

  • Z czego śmiały się afrykańskie dzieci i dlaczego?
  • Gdzie mieszkają Eskimosi? N. (obecnie, zamiast niej używamy nazwy Innuit).
  • O czym nie wiedziały dzieci w Grenlandii?
  • Co łączy dzieci na całym świecie?
  • Czy byliście kiedyś w innym kraju?
  • Jakich ludzi tam spotkaliście? Jakie dzieci spotkaliście?
  • Czy wszyscy mówili tym samym językiem, co wy?
  • Co ich od was różniło? Co było podobne?

2. ,,Jesteśmy całkiem różni, a jednak tacy sami”– (wyobraźcie sobie świat, w którym wszystko jest takie same, każde dziecko jest identyczne, wygląda i zachowuje się tak samo, mówi tym samym językiem).

Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Czy według was taki świat byłby ciekawy?
  • Czy chcielibyście, aby każdy wyglądał tak samo?
  • A jak byście rozpoznawali swoich rodziców?

3. „Jesteśmy dziećmi”- https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ (zagramy na tym co mamy: łyżeczki, pałeczki, drewniane, butelki plastikowe)) Instrumentacja piosenki z improwizacją– doskonalimy grę na instrumentach perkusyjnych, czerpiemy radość ze wspólnej gry.

4. „Wiatraczek”- https://youtu.be/xuz9EwXiu-o?t=6 praca plastyczna według podanej instrukcji. (potrzebne materiały: kartka kolorowego papieru, słomka lub drewniany patyczek, kółko wycięte z tektury, klej) dla chętnych

5.Szeke, szeke”– zabawa logopedyczna– ćwiczymy narządy mowy

Na górze- szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
Na dole- szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
Na prawo- szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na prawo)
Na lewo- szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na lewo)   (zabawę powtarzamy)

III A PO POŁUDNIU

  • „Kolorowe dzieci”  M. Jeżowska   https://youtu.be/Y_kIVuTfVk4 , podkreślenie wartości wszystkich dzieci, utrwalenie poczucia jedności wszystkich ludzi niezależnie od wyglądu i tradycji, wspólna zabawa wszystkich dzieci.
  • „Mój portret”– rysowanie lub malowanie swoich portretów, podpisywanie swoim imieniem samodzielnie lub przy pomocy (dzieci przeglądają się w małych lusterkach, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie, cechy charakterystyczne np. pieprzyk). Omawiamy sposób wykonania portretu (dzieci będą rysować tylko głowę i ramiona).
  • Praca z KP4.30a – uzupełnianie ilustracji nalepkami, rozmowa na temat praw dziecka. (6- latki)
  • Praca z KP4.30b – uzupełnianie tabeli nalepkami, czytanie zdań z poznanych liter, zapisywanie i obliczanie działania. (6- latki)
  • Praca z KP4.26b – dzielenie się informacjami na temat samego siebie, dostrzeganie podobieństw i korzyści wynikających z różnorodności świata. (5- latki)

Żródła:


1 czerwca 2020 r.

JUŻ DZISIAJ ŚWIĘTO WSZYSTKICH DZIECI ZARÓWNO TYCH MAŁYCH, JAK I TYCH DUŻYCH. PRZESYŁAMY WSZYSTKIM SERDECZNE ŻYCZENIA.Czerwone serce | Emotki Wiki | FandomCzerwone serce | Emotki Wiki | FandomCzerwone serce | Emotki Wiki | Fandom

1. Na początek życzenia dla wszystkich dzieci

1 CZERWCA obchodzimy DZIEŃ DZIECKA i dlatego właśnie dzisiaj będziemy rozmawiać o bardzo ważnym dla wszystkich dzieci temacie: O WASZYCH PRAWACH I OBOWIĄZKACH. Zatem zaczynamy…

2. Proszę Was teraz o wysłuchanie wiersza pt. „PRAWA DZIECKA” – Janusza Korczaka. Posłuchajcie:

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle, że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los odmienić,

Spisali dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,

I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,

A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu wiersze poukładały,

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej, jak umiecie.

3.Prawda – nieprawda” – zabawa ćwicząca logiczne myślenie.

Rodzic czyta poniższe zdania. Jeśli zdaniem dzieci zdanie jest prawdziwe, klaszczą, jeśli nieprawdziwe – tupią nogami. Oto przykładowe zdania:

  • Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.
  • Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.
  • Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.
  • Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze (imię dziecka)
  • Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
  • Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
  • Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.

4. „Piosenka o prawach dziecka”– za chwilę posłuchamy piosenki, która mówi nam o prawach dzieci na całym świecie. Poproszę was, żebyście podczas słuchania postarali się zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence. 😊

5. „Nasze prawa” – propozycja wykonania pracy plastycznej.

Waszym zadaniem jest stworzenie plakatu, który będzie pokazywał, jakie prawa dzieci są dla was najważniejsze. Możecie rysować, pisać, wyklejać i ozdabiać dowolnie swój plakat.

Prawa i obowiązki” – Kochani ponieważ nie macie w domu książki skorzystajcie z poniższych zdjęć. Spróbujcie opowiedzieć co widzicie i jakie prawa dziecka ilustrują te zdjęcia. Spróbujcie połączyć w pary zdjęcia przedstawiające prawa i obowiązki dzieci (prawo do zabawy – obowiązek sprzątania po zabawie; prawo do opieki lekarskiej – obowiązek dbania o własne zdrowie; prawo do życia w rodzinie – obowiązek dzielenia się z najbliższymi, troski o nich; prawo do nauki – odpowiedzialność za własną wiedzę.

6. „Pizza” wg. M. Bogdanowicz – masażyk relaksacyjny.

[Dziecko leży na brzuchu]

Najpierw sypiemy mąkę [Przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni]
zgarniamy ją [brzegami obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające]
lejemy oliwę [rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż do dolnej części pleców]
dodajemy szczyptę soli [lekko je szczypiemy]
no… może dwie, trzy.
Wyrabiamy ciasto [z wyczuciem ugniatamy boki dziecka]
wałkujemy [wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół]
wygładzamy placek [gładzimy je]
i na wierzchu kładziemy:
pomidory, [delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki]
krążki cebuli, [rysujemy koła]
oliwki, [naciskamy palcem w kilku miejscach]
[dziecko samo wymyśla co dodajemy do pizzy]
posypujemy serem [szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni]
(parmezanem, mozzarellą)
i… buch! do pieca. [Przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji-dopóki dziecko ma na to ochotę]
Wyjmujemy i kroimy: [Kroimy plecy brzegiem dłoni]
dla mamusi, dla tatusia,
dla babci, dla brata
dla Matyldy… a teraz [dziecko wymyśla, dla kogo jeszcze będą kawałki pizzy]
polewamy keczupem, [kreślimy palcem na plecach linię z pętelkami]
i… zjadamy… mniam, mniam, mniam.      

7. Praca z książką Karty Pracy „Plac zabaw” nr 4

Praca z KP4.29a, b – dopasowywanie treści przeczytanej przez nauczyciela do obrazka: 1. prawo do wychowania w rodzinie, 2. prawo do ochrony przed przemocą, 3. prawo do zabawy i wypoczynku, 4. prawo do wyrażania własnych poglądów, 5. prawo do opieki zdrowotnej, 6. pra­wo do edukacji, odczytywanie krótkich zdań, łączenie ich z odpowiednimi obrazkami, rysowa­nie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć (6latki)

Praca z KP4.26a – wypełnianie i omawianie kart (5latki)

DO ZOBACZENIA, DO JUTRA.

ŹRÓDŁA:
Film: „Dzień dziecka | ŻYCZENIA
Autor: CZEŚĆ TU MAJA
Film: „Piosenka o Prawach Dziecka”
Autor: BajeczkiPioseneczki


Praca zdalna – poprzednie miesiące (do pobrania w formie PDF):

 

MAJ 2020

KWIECIEŃ 2020

MARZEC 2020