CYTRYNKI

CYTRYNKI – wychowawca: mgr Ewa Benc

28.12.2020

Witam Was kochanie po Świętach. Mam nadzieje że jesteście wypoczęci i gotowi do pracy!!

Na początek musimy się przywitać:

Jak miło o poranku,

uśmiechniętą zrobić minkę

i powitać Was

jak miło o poranku,

razem śpiewać, klaskać w ręce!

Do radości i zabawy

nie potrzeba nam nic więcej.

 Dzień dobry wszyscy się witamy

Dzień dobry  humor mamy

Dzień dobry  słonko jasno świeci

Dzień dobry witam wszystkie dzieci

  1. Bardzo proszę , aby rodzice przeczytali dzieciom bajkę. A Wy kochane dzieci słuchajcie uważnie:) 

BAJKA TERAPEUTYCZNA – „O DWÓCH OŁÓWKACH”

W pewnym piórniku leżały równo ułożone ołówki. Były kolorowe, tylko jeden był zwykły, szary. Tuż obok
niego znajdował się wspaniały ołówek dwukolorowy: czerwono – niebieski. Ołówki zawsze przebywały razem, czy to
leżąc obok siebie w piórniku, czy ścigając się i kreśląc wzory na papierze. Szary rysował kontury, a dwukolorowy
wypełniał je barwami. Bardzo lubiły się tak razem bawić. Inne kolorowe chciały przyjaźnić się z dwukolorowym, ale on
wolał szary i z nim spędzał czas.
– Co to za zwyczaje – szeptały oburzone – że dwukolorowy przyjaźni się z takim zwyczajnym! To nie wypada, nie
wypada – powtarzały.
Ale dwukolorowy nie słuchał tego gadania, szarak zresztą też. Obydwa przecież bardzo się lubiły. Aż pewnego dnia
wydarzyło się straszne nieszczęście; dwukolorowemu złamały się grafity.
– Będzie do wyrzucenia, do wyrzucenia – szeptały ołówki, z satysfakcją przekazując sobie tę wieść. Dwukolorowy
bardzo się zasmucił, szarak jeszcze bardziej.
– Jak mu pomóc, co zrobić – pytał sam siebie. – Nie, nie pozwolę, by taki wspaniały ołówek, który jeszcze może tyle
pięknych rzeczy narysować, został wyrzucony.
Wziął przyjaciela na plecy i pomaszerował szukać lekarza ołówków. Przyjaciele długo szukali pomocy. Szary ołówek
był już bardzo zmęczony, co chwilę odpoczywał, ale nie ustawał w poszukiwaniach. Nareszcie znalazły bardzo starą
Temperówkę.
– Spróbuję wam pomóc – rzekła i bardzo ostrożnie zabrała się do pracy. Delikatnie, by nie spowodować zniszczeń,
skrobała, przycinała i w końcu zatemperowała.
– Uf, już po zabiegu – powiedziała. – Udało się, jesteś wprawdzie krótszy, ale dalej pięknie możesz rysować, co tylko
zechcesz.
– Naprawdę ? – spytał z niedowierzaniem dwukolorowy.
– Pomogłam tobie, ale największą przysługę oddał ci twój przyjaciel – Szary Ołówek.
– E tam – powiedział Szarak zawstydzony tą pochwałą. – My jesteśmy prawdziwi przyjaciele, on nie zdradził naszej
przyjaźni dla innych, kolorowych, więc ja… Tutaj zaczął się jąkać bardzo wzruszony. Dwukolorowy nic nie
powiedział, tylko przytulił się do niego. Wróciły razem do piórnika, by odpocząć po przeżyciach, a nazajutrz znowu
rysowały razem.
Jak pielęgnować przyjaźń?

  • O czym była bajka?
  • Kto dla kogo był przyjacielem?
  • Jakie emocje towarzyszyły ołówkom?
  • Dlaczego warto mieć przyjaciela?

2.A teraz chciała bym abyście przyjrzeli się obrazkom i odpowiedzieli na pytania pod nimi.

Jak można pomóc dziewczynce?

Jak można pomóc chłopczykowi?
Jak myślisz, dlaczego jeden z chłopców jest smutny?

3.Spróbujcie przeczytać sylaby.

Brawo mam nadzieje , ze Wam się udało.

4. Teraz zapraszam do wspólnej zabawy!!

5. Pokoloruj obrazek według wzoru:

Czary z drukary - Emotikony - Sylaby otwarte (pokoloruj wg... | Facebook

6. Zapraszam chętne dzieci do pisania literek po śladzie.

Pin on Edukacja

” Cytrynki”

Witam dzieci oraz rodziców w imieniu wszystkich Pań. W zaistniałej sytuacji (nie zależnej od nas) , proponujemy, aby dzieci poprzez naszą stronę internetową mogły codziennie ćwiczyć i bawić się dzięki podesłanym materiałom. Jeszcze raz przypominam o częstym myciu rąk i zachowaniu ostrożności https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk

W minionym tygodniu tematyka naszych zajęć dotyczyła rodziny. Uczyliśmy się prawidłowego nazywania krewnych, opowiadaliśmy o swoich rodzinach oraz podkreślaliśmy postawę szacunku wobec nich. Rozmawialiśmy także o zmarłych członkach rodziny, o tym, w jaki sposób możemy ich wspominać i dlaczego odwiedzamy ich groby.

6-latki wykonały książeczkę dla swoich rodziców, natomiast 5-latki ozdabiały ramki na rodzinne zdjęcia. Wspólnie stworzyliśmy także „Drzewo miłości”. Najpierw wymienialiśmy pojęcia, które kojarzyły nam się z rodziną, zapisywaliśmy je na serduszkach, które później ozdobiliśmy według własnego pomysłu i przykleiliśmy na szablonie drzewa.

Uczyliśmy się globalnego czytania wyrazów MAMA, TATA i Poszło nam znakomicie! Przedszkolaki dowiedziały się, jakich przedmiotów używali na co dzień ich dziadkowie i przypominały sobie nazwy współczesnych urządzeń. Poznały zasady korzystania z urządzeń elektrycznych, dowiedziały się, że dzieciom wolno posługiwać się nimi wyłącznie pod opieką dorosłych. Organizując różnego rodzaju zabawy muzyczno- ruchowe starałyśmy się uświadomić dzieciom, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne. Poznaliśmy literę „i, I”, jej zapis graficzny oraz cyfrę 4.

  1. Zabawa na rozpoczęcie zajęć „Powitajka”.

Witamy, witamy i zajęcia zaczynamy.

Siadasz Ty, siadam ja  i zaczyna się ta gra.

Witają się rączki z rączkami, nóżki z nóżkami,

A na koniec noski z noskami.

Dzieci witają się z najbliższymi, tymi częściami ciała, które wymieniamy w rymowance

2. Rozwiąż zagadkę a dowiesz się o czym dziś będziemy rozmawiać.

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.

Mam młodszą siostrę, starszego brata…

Każdy pamięta o urodzinach,

Bo taka właśnie jest ma …../rodzina/

  Moja rodzina – Przedszkole Profesora Szymona – YouTube

 3.W poprzednich dniach mówiliśmy o Mamie i o Tacie, a dziś powiemy sobie o rodzinie.

Co to jest rodzina? Spróbuj odpowiedzieć na to pytanie. Masz z tym kłopot? Pomoże ci to wyjaśnić opowiadanie Anny Surowiec pod tytułem „Rodzinka”- posłuchaj:

W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata  zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babcia wnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.

– wymień członków rodziny występującej w opowiadaniu / mama, tata, syn, córka dziadek, babcia/

– jak nazywa się mama i tata? kim są dla dzieci?           /rodzice/

– jakie są dzieci w tej rodzinie?     /syn, córka/

– kto mieszka razem z rodziną?         /dziadek, babcia/

– kto jeszcze  jest w rodzinie?     /pies, kot/

– kto to są wnuki

4. „Moja rodzina”- powiedz, kto tworzy Twoją rodzinę i kim jest dla ciebie?

Wyjaśniamy dziecku zależności w rodzinie. Wspólnie z dziećmi oglądamy album dostępnych w domu zdjęć rodzinnych lub prowadzimy obserwację bieżącą.

 Moja rodzina – prezentacja dla przedszkolaka – YouTube

 PRZEDSZKOLE Moja rodzina – wiersz – YouTube

5. Proponuję teraz zabawę pt. „Kiermasz imion”.

Potrzebujemy dużą kartkę i kolorowe pisaki. Rodzic zapisuje na kartce imiona członków rodziny. Otacza kolorową pętlą takie same imiona. Dziecko liczy imiona i porównuje, których jest najwięcej.

6 „Mamo, Tato, ile kroków do domu?”- zabawa dydaktyczna.

Potrzebujemy skakanki lub sznurka. Rodzic wyznacza start i metę za pomocą skakanek. Dziecko stoi na starcie, a rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytanie: Mamo, Tato, ile kroków do domu? I odmierza tyle kroków, ile proponuje rodzic.

7.Wykonaj  poniższe zadanie.

8. Wszyscy członkowie rodziny tworzą tzw. drzewo genealogiczne ( trudne, ale ważne nowe słowo!!!), na którym zaznacza się każdego członka rodziny. Popatrz na poniższe przykładowe drzewo genealogiczne i spróbuj z pomocą mamy narysować swoje własne.

06.11.2020

WITAMY WAS SERDECZNIE I ZAPRASZAMY DO WSPÓLNEJ ZABAWY.

„ Brat i siostra” to nasza propozycja tematyczna na dzisiejszy dzień. Moi drodzy rozmawialiśmy już o mamie, tacie, więc przyszła pora na brata i siostrę. Dzisiaj będziemy mówić o waszym rodzeństwie. Bardzo ważną rolę w życiu każdego człowieka odgrywa rodzeństwo – czyli brat lub siostra. Dlatego dzisiaj wszystkie zabawy i aktywności będą związane właśnie z rodzeństwem.

Na powitanie proponuję zabawę z bratem lub siostrą. Jeśli ktoś nie ma rodzeństwa można zaprosić do zabawy mamę lub tatę, ciocię lub wujka. A więc zaczynamy!

sesja brat i siostra – Anielskiefoto.pl – fotografia rodzinna, dziecięca,  kobieca – Warszawa Ursynów

2. Proszę, aby rodzic przeczytał dziecku wiersz. Dziecko uważnie słucha i odpowiada na zadane pytania przez rodzica

„Zwariowany poranek”

Idzie tata na paluszkach ( dzieci idą na placach)

cicho skrada się do łóżka(kładą place na ustach i mówią ciii)

w mamy ucho szepcze zdanie ( szemrają po cichu)

– Wstawaj mamo na śniadanie (powtarzają zdanie)

Mama zrywa się z pościeli ( wyciągają ręce do góry i podskakują)

gładzi włosy, łóżko ścieli (poprawiają włosy i podnoszą „kołdrę)

pędzi szybko wprost do szafy ( biegną)

wkłada bluzkę, tę w żyrafy ( naśladują zakładanie bluzki)

Stawia czajnik na kuchence ( trzymają przedmiot i stawiają go)

potem bierze mnie za ręce ( robią z ramion kołyskę)

są gilgotki, jest ściskanie ( wzajemnie się łaskoczą i obejmują)

plus turlanie na tapczanie ( turlają się po dywanie)

Co w tym czasie robi tata? ( rozkładają ręce)

Lista zajęć jest bogata

parzy kawę, piecze grzanki ( pokazują na palach listę czynności)

kładzie noże, stawia szklanki.

Gdy śniadanie już zjedzone, ( głaszczą się po brzuchach)

mama mruga w moją stronę ( mrugają jednym okiem)

Wkładaj kurtkę, halo Wiola! ( wołają kogoś ręką)

Bo jedziemy do przedszkola ( naśladują jazdę samochodem)

Tata krztusi się ze śmiechu ( śmieją się )

Mamo, mamo dość pośpiechu! (grożą palcem)

Dopij kawę, pogłaszcz kota, (naśladują picie i głaskanie kota)

Dzisiaj przecież jest sobota! (kiwają głowami).

  • O czym jest ten wiersz?
  • Co robi mama w wierszu?
  • Co robi tata w wierszu?
  • Kto jeszcze występował oprócz mamy i taty?
  • Z ilu osób składa się twoja rodzina?
  • Kto to jest według ciebie rodzina?

3. Zabawa „Podróż poduszkowcem”.
Potrzebujesz małej poduszki –„jaśka”, jeśli bawisz się z rodzicami / rodzeństwem każda osoba musi mieć poduszkę. Teraz wszyscy usiądźcie na poduszkach i wyobrażajcie sobie, że wyruszacie oglądać świat z góry! Uwaga startujemy 1…,2….3…., lecimy! (naśladuj odgłos samolotu np.: wziuuuuuuuuu) siedząc na poduszkach poruszajcie się tak, jakbyście naprawdę lecieli! Następnie każda osoba po kolei opowiada co widziała lecąc poduszkowcem, np. Lecę wkoło wieżowca, widzę tatę i dziecko, jak grają w warcaby; lecę nad lasem, widzę wystraszonego zajączka; lecę nad chmurami, wyglądają jak zaspy śniegu.

4. „Do kogo pasuje?” – zabawa dydaktyczna.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie rys-18-05-5.jpg

Dzieci dobierają obrazki przedstawiające przedmioty pasujące do poszczególnych członków rodziny .  Przedmiotów może być znacznie więcej, niektóre  zaś będą pasować do kilku osób.

Przykłady obrazków:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie rys-18-05-6-617x1024.jpg

Zabawy konstrukcyjne „Mój wymarzony dom”- wspólnie z rodzeństwem zbuduj dom. Wykorzystajcie różne klocki, kartony itp.

6. „Czy znasz swojego brata?/ siostrę?”- quiz.

-Ulubiona bajka Twojego brata? / siostry?

Jaki jest kolor oczu twojego brata? siostry?

– Jaką potrawę najbardziej lubi Twój brat? siostra?

– Najlepsza koleżanka/kolega Twojego brata siostry?

Życzymy miłego weekendu i dużo zdrowia. Pani Stenia

Pani Ewa