Ramowy rozkład dnia w Publicznym Przedszkolu nr 19 w Jastrzębiu-Zdroju
Zajęcia poranne |
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci, kontakty – rozmowy okolicznościowe i indywidualne zaplanowane oraz wynikające z potrzeby dzieci. Własna aktywność dzieci, swobodne zabawy w kącikach zainteresowań, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym, zabawy integracyjne. |
8.00-8.30 |
Schodzenie się dzieci. Ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe. Zabawy organizowane w kole. |
8.30-9.00 |
Czynności organizacyjno- porządkowe. Śniadanie: przygotowanie do śniadania- wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych, czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowywanie się przy stole. |
Zajęcia dopołudniowe |
|
9.00-9.45 |
Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9.45-10.15 |
Ćwiczenia relaksacyjne, gimnastyczne i ogólnorozwojowe, ćwiczenia usprawniające funkcje poznawcze dziecka, percepcję wzrokową, percepcję słuchową, koordynację wzrokowo- ruchową. Ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe. |
10.15-11.15 |
Zabawy zorganizowane lub dowolne na placu zabaw lub w sali zabaw: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Spacery. Zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka. |
Zajęcia popołudniowe |
11.30-12.00
|
Czynności organizacyjno- porządkowe. Obiad: wdrażanie do samoobsługi, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych, praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężenie niechęci do niektórych potraw, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się, savoir- vivru. |
12.00-13.30
|
Zabawy relaksacyjne: wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, odpoczynek/ bajkoterapia, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej i terapeutycznej, zajęcia dodatkowe. Tworzenie sytuacji edukacyjnych, rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. |
13.30-14.00
14.00-16.30 |
Czynności organizacyjno- porządkowe. Podwieczorek: wdrażanie do samoobsługi, doskonalenie samodzielnego jedzenia.
Zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, inne w kącikach zainteresowań. Zabawy integracyjne. Zabawy muzyczno- ruchowe. Czynności porządkowe w sali. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Rozchodzenie się dzieci.
|
W wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą być modyfikowane lub łączone w zależności od potrzeb (sytuacje o których mowa to: wycieczki, imprezy okolicznościowe)